woensdag 21 oktober 2009

Leven zonder stress

Stress is in staat je denken op te jagen, je lichaam ziek te maken en je goede relaties te verstoren. Het kan je leven zelfs dusdanig beheersen dat je het gevoel krijgt dat je wordt geleefd vanuit onbeheerste emoties en reacties.

Door verantwoordelijkheid te leren nemen voor je eigen negativiteit kun je stress leren ombuigen naar innerlijke evenwichtigheid en kalmte.

Je gaat begrijpen dat je je eigen stress creëert door de manier waarop je naar de buitenwereld kijkt en erop reageert. Je projecteert als het ware je eigen stress op mensen en situaties omdat je (in de onbewuste) veronderstelling verkeert dat zij verantwoordelijk zijn voor jouw gevoelens van onbehagen.

Begrijpen dat je je eigen gedachten en gevoelens kunt leren vormen, door gebruik te maken van je aangeboren wijsheid en kernwaarden, brengt levenskracht en creativiteit terug in je leven.

Verlichting van stress betekent dat je de druk van het leven loslaat en de teugels van je eigen leven weer in eigen hand neemt. Als je je eigen kracht weer terugkrijgt, komt er ruimte voor ervaringen van vrede, liefde en vrijheid.

Aanstaande vrijdag zal ik een cursusavond in Den Haag bijwonen. De cursus heet: Het geheim van de stilte.
De cursus speelt in op de behoefte naar innerlijke rust en stilte. De rol die stilte kan spelen in je leven is veelomvattend; het is de basis voor helderheid, creativiteit en concentratie. Hoe wordt stilte op een natuurlijke manier onderdeel van een druk bezet leven? Wat is er nodig om stilte te gaan ervaren in jezelf?

Ik heb veel curussen bijgewoond en sta open voor verschillende manieren om tot jezelf te komen. Ik wil graag bezig zijn met positief denken en dan maakt het mij niet uit op welke manier dat is. Als ik maar het gevoel heb dat ik er wat mee kan en het een goed gevoel met zich meebrengt. We zullen zien, ik heb er wel zin in!


Voor meer informatie: klik hier

Bron: www.brahmakumaris.nl/CURSUS/nostress.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een bericht achter - Leave a comment